Direcţia de Dezvoltare a Primăriei Timişoara a cerut 87.000 de lei pentru a face cunoscut oraşul de pe malul Begăi în Franţa. Cheltuielile includ şi transportul, cazarea şi diurna unor şefi din primărie, fără de care promovarea este imposibilă.
Timişoara vrea să devină Capitală Culturală în 2020, iar sub acest pretext au început deja să curgă cererile pentru diferite cheltuieli de promovare a oraşului. Ultima găselniţă a Direcţiei de Dezvoltare din Primăria Timişoara este participarea la „Ruga Bănăţeană de la Dijon”, eveniment pentru care s-au solicitat Consiliului Local 87.000 de lei.
Pliante şi broşuri
Potrivit proiectului de cheltuieli, aprobat ieri după-amiază, mai mult de jumătate din această sumă ar urma să fie folosită pentru transportul, cazarea şi diurna celor 40 de delegaţi ai Timişoarei. Reprezentanţii Primăriei Timişoara, care au gândit şi planificat deplasarea la Dijon, au pregătit şi un plan al cheltuielilor, din care reiese că 12.245 de lei vor merge pe editarea a 2.500 de broşuri despre oraşul de pe Bega, 7.000 de lei vor fi destinaţi tipăririi a 3.000 de pliante cu obiectivele Timişoarei şi ale Banatului, iar 3.000 de lei vor fi destinaţi achiziţionării a 50 de albume „Timişoara”. Pentru „alte materiale, mape prezentare etc” se vor plăti 1.600 de lei. Acestea sunt sumele alocate strict pentru promovare, restul până la 87.000 de lei intră în categoria „cheltuielilor de deplasare”.
Cine sunt delegaţii
Referatul ataşat proiectului prin care se cer banii de la Consiliul Local Timişoara arată că, în afara activităţilor culturale susţinute de Ansamblul Timişul, „vor avea loc şi o serie de acţiuni de promovare şi întâlniri cu oficialităţi ale oraşului Dijon, precum şi ale regiunilor Burgundia şi Côte d’Or, prin care se urmăreşte creşterea gradului de informare a cetăţenilor francezi”.
În acest sens, se pr