În ultimii doi ani şi jumătate, companiile au redus cheltuielile şi nu au mai oferit măriri salariale, în schimb au mărit volumul de muncă, de aceea este important să îşi motiveze salariaţii. În condiţiile în care puţini angajatori îşi permit motivarea angajaţilor în mod financiar, există şi câteva metode de motivare non-financiare. Iar Oana Ibănescu, Junior Trainer, Extreme Training a explicat care ar fi metodele prin care angajatorii
şi-ar putea motiva salariaţii non-financiar.
Primeşti ceea ce recompensezi
"Asigură-te că ai definit clar ceea ce vrei să obţii, apoi foloseşte recompense şi recunoaşterea pentru a te îndrepta către acele obiective. Stabilirea unor metode de a-ţi recompensa echipa şi de a-i recunoaşte meritele te ajută să obţii acele rezultate pe care le doreşti, acele rezultate care duc la atingerea unui target. Un program de recompense şi recunoaştere este mijlocul cel mai simplu, dar în acelaşi timp şi cel mai eficient, de a atinge respectivul target", a afirmat Oana Ibănescu, citată de ejobs.ro.
Oameni diferiţi, motivaţii diferite
Factorii motivatori variază de la un individ la altul. "Pentru a îţi atinge obiectivele, întreabă-ţi angajaţii ce îşi doresc. Nu e de ajuns să faci un program de recompensă şi recunoaştere şi să-l impui angajaţilor, respectivul program trebuie să se muleze pe dorinţele şi pe nevoile lor. Astfel, înainte de a alcătui o vitrină de premii, de exemplu, trebuie să afli ceea ce îşi doresc angajaţii, doar ei sunt cei care vor munci pentru respectivele recompense, pentru respectivele premii. Aşadar, premiile puse la bătaie trebuie să fie exact ceea ce îşi doresc angajaţii. Dacă în schimb angajaţii s-ar simţi mai recompensaţi primind o zi liberă pentru un rezultat foarte bun pe care l-au avut, exact acest lucru trebuie să li-l dăm, adică exact ceea ce i-ar putea motiva", a