Ministerul Educaţiei propune un proiect menit să împartă elevii pe categorii, în funcţie de notele acestora, pentru a împiedica profesorii să dea note nemeritate. După rezultatele dezastruoase de la bacalaureatul din 2011, a ieşit la iveală că unii elevi aveau note şi medii foarte mari pe parcursul celor patru ani de liceu, dar au picat examenul. Evaluarea ar urma să înceapă din clasa întâi, iar dacă un elev mai slab ar primi o notă de 10 ar ridica un semn de întrebare, iar directorul şcolii ar putea lua măsuri. "Ne propunem clar ca obiectiv 2011-2012, eliminarea supraevaluării la clasă. Nu putem să ne ascundem după deget şi să nu spunem că elevii primesc note mari în cursul anului şi la examen se află pentru prima dată în faţa unei evaluări standardizate care îi aduce cât mai aproape de adevăr. De aceea, comisiile metodice vor elabora pe şcoală câte un test iniţial, pornind de la programa existentă. Testul iniţial se va aplica pe clase, pentru clasa I, a II-a, a IV-a, pentru română, matematică şi aşa mai departe. Rezultatele vor fi analizate la nivelul şcolii. Adică va fi o medie pe şcoală, iar clasele vor fi încadrate, în funcţie de rezultate, la categoria sub media de şcoala, la nivelul mediei sau peste această medie", a explicat secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar, Oana Badea.
Ministerul Educaţiei propune un proiect menit să împartă elevii pe categorii, în funcţie de notele acestora, pentru a împiedica profesorii să dea note nemeritate. După rezultatele dezastruoase de la bacalaureatul din 2011, a ieşit la iveală că unii elevi aveau note şi medii foarte mari pe parcursul celor patru ani de liceu, dar au picat examenul. Evaluarea ar urma să înceapă din clasa întâi, iar dacă un elev mai slab ar primi o notă de 10 ar ridica un semn de întrebare, iar directorul şcolii ar putea lua măsuri. "Ne propunem clar ca obiectiv 2011-2012, eliminarea