În cei şapte ani de la începerea lucrărilor americanii de la Bechtel au dat în folosinţă doar 52,5 km de autostradă din cei 415 km ai Autostrăzii Transilvania, de patru ori mai puţin decât s-au angajat în urma renegocierii contractului şi al graficului de lucrări din urmă cu şase ani.
Până în prezent, deşi a fost atacată doar 26% din lucrare, din care în operare 12,5%, cheltuielile se ridică la 5,2 miliarde de lei (Bugetul alocat Autostrazii Transilvania în perioada 2004 – 2011).
La cei 52,5 km daţi în folosinţă, între Câmpia Turzii şi Gilău, costul pe km se ridică la circa 16 mil. euro/km, faţă de aproximativ 5,4 mil. euro/km la contractare.
Anul trecut, bugetul aprobat iniţial a fost de 977 milioane de lei, iar datoriile înregistrate în luna ianuarie 2010 se ridicau la 903 milioane de lei din care 867 milioane de lei numai la constructor.
Cum a fost împărţită autostrada şi ce s-a realizat în şapte ani
Secţiunea 1A Braşov (Cristian) – Făgăraş
Lungime 53 km
Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.03.2011
Durata 33 luni
Perioada garanţie 24 luni
Proiectant Poyry & Consilier Construct
Exproprieri Suprafaţa estimată: 3.710.000mp
Teren expropriat: 0%
Stadiul Proiectare sistată conform actului CNADNR nr. 93/6776/08.04.2009
Plăţi efectuate (proiectare) 6.816.856,53 lei
Secţiunea 1B Făgăraş – Sighişoara
Lungime 52 km
Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.06.2010
Durata 43 luni
Perioada garanţie 24 luni
Proiectant Nu a fost desemnat prin licitaţie
Exproprieri Suprafaţa estimată: 3.640.000mp
Teren expropriat: 0%
Stadiul : Proiectare necontractată
Secţiunea 1C Sighişoara – Târgu Mureş(Ogra)
Lungime 56 km
Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.03.2010
Durata 46 luni
Perioada