Rolul acestei maşini este unul istoric, pentru că arată zona în care vor evolua cel mai probabil hibridele în următorii 15 ani: utilizare 100% electrică în oraş, cu autonomie extinsă bazată pe combustie internă. Ampera e, aşadar, un bun început.
Testat la Haga, într-o ţară în care atenţia la ecologie este maximă, modelul electric al celor de la Opel demonstrează că există şi o cale de mijloc între maşinile propulsate de motoare cu combustie internă şi cele ale căror roţi sunt mişcate exclusiv electric: Ampera foloseşte un motor electric pentru a se deplasa, însă acesta îşi va trage energia de la un motor pe benzină atunci când bateria este epuizată. Astfel, autonomia maşinii creşte la 500 de kilometri, iar posesorul nu mai are teama că va rămâne cu ea în drum la ieşirea din oraş.
Însă Opel a mai demonstrat ceva: că designerii săi înţeleg publicul căruia i se adresează maşina, motiv pentru care au livrat un autoturism cu tente premium, cu un design futurist şi o alură sportivă, departe de lipsa de stil a hibridelor de pe piaţă. Este doar punctul de pornire spre o gamă completă, pe care Opel o va lansa pe piaţă în anii următori.
Cum funcţionează Ampera
În primul rând, vei selecta modul de rulare în funcţie de ce doreşti să obţii. În oraş vei merge fără îndoială doar pe baterie, pentru că autonomia este de circa 50 de km, ceea ce îţi permite să nu consumi nici măcar un gram de benzină. În afara oraşului, poţi prelungi autonomia bateriei chiar până spre 80 de km, în funcţie de stilul de mers, apoi intervine automat motorul de 1,4 litri pe benzină (86 CP), care va furniza energie motorului electric în locul bateriei, iar la nevoie, în cazul acceleraţiilor bruşte, poate chiar trimite cuplu mecanic spre roţi. La drumurile lungi, odată ieşit din oraş, poţi chiar comuta manual pe benzină pentru a păstra energia bateriei pentru oraş, acolo unde benzina