După rezultatele dezastruoase de la bacalaureatul din 2011, a ieşit la iveală că unii elevi aveau note şi medii foarte mari pe parcursul celor patru ani de liceu, dar au picat examenul.
Din cauza notelor foarte slabe pe care le-au obţinut la examen, Ministerul Educaţiei vrea să împartă elevii în după categorii: cu rezultate slabe, medii şi foarte bune. Totul pentru a împiedica profesorii să le dea note mari elevilor pe ochi frumoşi.
Mai mult, evaluarea ar începe din clasa întâi, iar dacă un elev mai slab ar primi o notă de 10 ar ridica un semn de întrebare, iar directorul şcolii ar putea lua măsuri. Ministerul vrea să aplice propunerea din acest an şcolar.
"Ne propunem clar ca obiectiv 2011-2012, eliminarea supraevaluării la clasă. Nu putem să ne ascundem după deget şi să nu spunem că elevii primesc note mari în cursul anului şi la examen se află pentru prima dată în faţa unei evaluări standardizate care îi aduce cât mai aproape de adevăr. De aceea, comisiile metodice vor elabora pe şcoală câte un test iniţial, pornind de la programa existentă. Testul iniţial se va aplica pe clase, pentru clasa I, a II-a, a IV-a, pentru română, matematică şi aşa mai departe. Rezultatele vor fi analizate la nivelul şcolii. Adică va fi o medie pe şcoală, iar clasele vor fi încadrate, în funcţie de rezultate, la categoria sub media de şcoală, la nivelul mediei sau peste această medie", a explicat, marţi, secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar Oana Badea.
Aceasta a spus că, prin acest sistem, MECTS nu este interesat de o ierarhie la nivel naţional sau al unui oraş, ci pur şi simplu de stabilirea nivelului de pregătirea al elevilor în contextul şcolii din care face parte.
"După ce am această clasificare voi stabili ce trebuie să facă fiecare dascăl la clasa lui. Cu o clasă pe medie am un anumit parcurs. Dacă ai o clasă sub medie adaptezi ritmul