Mai sunt 35 de zile până la deschiderea celei de-a XX-a ediţii a Festivalului Internaţional "George Enescu" (1-25 septembrie), manifestarea culturală din România cu cel mai mare ecou internaţional la ora actuală. Acest eveniment desfăşurat la Bucureşti din doi în doi ani este cu adevărat "paşaportul" românilor în lume. De aceea, importante posturi de televiziune şi posturi de radio au devenit parteneri, printre acestea numărându-se CNN, Euronews, Eurosport, Mezzo, care acordă, în promovare, anumite facilităţi, din punct de vedere financiar, după cum preciza managerul Mihai Constantinescu, directorul Agenţiei Artexim – organizatorul principal al Festivalului şi Concursului Internaţional "George Enescu". Dau o atenţie sporită Festivalului şi publicaţii prestigioase din Europa.
CNN, bunăoară, a asigurat, în perioada 1 noiembrie 2010-6 februarie 2011, "vizibilitatea evenimentului prin difuzarea unui număr de 345 de spoturi în reţeaua care acoperă Europa, Orientul Mijlociu şi Africa", campania având şi o componentă online prin bannere pe CNNIntl.com, CNN.com, CNNMoney.com. A urmat campania la Euronews, cu cele 126 de spoturi, existând şi o "vizibilitate" online, dar şi menţionări speciale în emisiunile "Rendez-vous" şi "Le mag". Au fost difuzate, de asemenea, 200 de spoturi la Eurosport, urmând aproximativ 100 la Mezzo. Va fi publicitate şi la Deutsche Welle. Totodată vor fi realizate transmisiuni atât pentru Mezzo, cât şi pentru posturile de radio Suisse Romande şi Deutsche Welle. Publicitatea externă îi va costa pe organizatori doar 210.000-220.000 de euro. În afară de publicitatea tv şi radio, Festivalul Enescu a avut o campanie publicitară în reviste de specialitate (aproximativ 12.000 de euro). Faptul că aceste mari televiziuni şi mari posturi de radio investesc într-un eveniment organizat în România înseamnă că Festivalului Enescu e fo