Dacă e să vorbim serios de o investiţie în aur, atunci metalul preţios este destinat doar oamenilor cu mulţi bani, spun specialiştii. Cu toate acestea, aurul atrage ca un magnet şi pe micii cumpărători, mai puţin avizaţi, care au un comportament mai mult emoţional decât de investitori şi pentru aceasta plătesc prime considerabile
Revenirea pe o creştere accelerată a cotaţiilor aurului, concomitent cu atingerea unui maxim istoric de peste 1.600 dolari/uncie, a făcut ca discuţiile despre aur să se înteţească, foarte mulţi ajungând să vorbească despre cât de bine ar fi fost dacă ar fi cumpărat din timp aur.
Capital a stat de vorbă cu specialiştii şi vă prezintă în materialul de faţă un tablou al investiţiilor în aur fizic, pe baza cărora vă puteţi ghida dacă merită să economisiţi în asemenea instrumente. Nivelul discuţiilor despre aur în presa românească a crescut simţitor după ce Piraeus a lansat un produs prin care clienţii de retail puteau investi în aur fizic, sub formă de monede şi lingouri.
Până în acel moment, amatorii de plasamente în aur puteau apela la casele de amanet şi la magazinele de bijuterii. Totuşi, fără a fi făcut public, BCR vindea de ceva vreme lingouri de aur, dar numai clienţilor de private-banking, unde o tranzacţie era de minimum 200.000 euro. De câteva luni, BCR a făcut public ceea ce vindea de mai bine de doi ani.
Cum e segmentată piaţa
În vreme ce Piraeus a făcut o afacere bună intrând pe o piaţă virgină, respectiv adresându-se clienţilor de retail, cei de la BCR au derulat tranzacţii doar cu clienţi bogaţi. Spre comparaţie, tranzacţia medie cu aur pentru clienţii Piraeus este de 125 de grame, în timp ce tranzacţia medie derulată de clienţii BCR este de peste cinci kilograme.
În cei aproape doi ani de când a lansat produsul, Piraeus a derulat tranzacţii cu aur în volum de 265 kilograme în lingouri şi 5.0