foto: cnadnr.roAutostrada Transilvania reintra in planurile americanilor de la Bechtel care sunt dispusi sa ceara statului mai putin bani pentru realizarea celui mai mare proiect de infrastructura din Europa, in cadrul caruia un kilometru de drum a ajuns sa coste si 30 mil. euro. Afla ce i-a determinat sa reduca din pretentii.
Bechtel nu este singura companie care a acceptat sa lase din pret in negocierile cu statul roman. Companiile Spedition UMB, Euroconstruct Trading 98 si Pa&Co, controlate de "regii asfaltului", au reluat lucrarile de constructie la tronsonul de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti, fara sa ceara sume suplimentare. Asta, dupa ce Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, le-a amenintat cu rezilierea pentru ca intrerupsesera activitatea pe santier de 16 luni si cereau cu 47% mai multi bani decat initial.
In prezent, Bechtel se afla intr-o situatie similara, compania fiind dispusa sa reduca substantial pretul din contractul pentru Autostrada Transilvania (Brasov-Bors), incheiat in urma cu 7 ani.
"Bechtel a inaintat un document Ministerului Transporturilor prin care se invoieste sa construiasca autostrada la un pret cu 30% mai mic. Noi credem ca puteau si cu 40% mai putin", a spus pentru DailyBusiness.ro surse din piata constructiilor.
Acestea au explicat ca americanii au lasat la pret datorita ieftinirii materialelor la nivel mondial si avand in vedere ca nu se mai construiesc asa de multe autostrazi pe plan global.
Veniturile Bechtel au scazut anul trecut cu 9%, pana la 27,9 miliarde dolari, potrivit unui raport al grupului american.
Sursa: Bechtel
O alta varianta luata in calcul de americani este renuntarea la tronsonul Targu Mures – Brasov, in vederea finalizarii mai rapide a celorlalte tronsoane si a reducerii costurilor initiale cu organizarea de santiere mari, conform surselor menti