Ieri a fost anunţată „pe surse“ cea mai bună înţelegere pe care statul a obţinut-o cu Bechtel pentru Autostrada Transilvania: reducerea costurilor cu 35%. Americanii acceptă să continue construcţia Autostrăzii Transilvania la preţ redus şi cer în schimb plata unei tranşe din datorii.
„După negocieri dure, constructorii americani au renunţat la o parte din pretenţiile exagerate, în schimbul plăţii unei tranşe din datorii. Există informaţii potrivit cărora ar fi avut loc discuţii politice la nivel înalt care i-au convins să accepte aceste condiţii, mai ales că la negocieri a participat şi Ambasada SUA“, au anunţat surse oficiale citate de Pro TV. Deocamdată, Bechtel practică preţuri care depăşesc pe anumite porţiuni şi 30 de milioane de euro pe kilometru. Şantierul Autostrăzii Transilvania, deschis în urmă cu şapte ani, a consumat deja peste două miliarde de euro, iar la plată mai aşteaptă facturi de peste 90 de milioane de euro. Până la închiderea ediţiei noastre de ieri, reprezentanţii Ministerului Transporturilor nu au oferit niciun detaliu referitor la acceptul primit din partea Bechtel.
CE SPUN STANDARDELE NOASTRE DE COST
La începutul lunii iunie, autorităţile de la Bucureşti au cerut americanilor să se încadreze în noile standarde de cost pentru construcţia Autostrăzii Braşov-Borş, dar n-au primit un răspuns imediat. Bucureştiul a cerut o revizuire a graficului de execuţie şi o reducere cu 35% a costurilor.
„Am solicitat reducerea costurilor, astfel încât să se încadreze în standardele actuale, şi eşalonarea datoriilor“, a declarat directorul general al CNADNR, Daniela Drăghia. Guvernul a stabilit la finele anului trecut standarde de cost pentru construcţia de autostrăzi, acestea fiind cuprinse între 3,8 şi 5,9 milioane de euro pentru un kilometru de autostradă.
Astfel, un kilometru de autostradă ar urma să coste p