Dacă în 1990 existau doar 12 unităţi de cazare, anul trecut oraşul deţinea 22, iar dezvoltarea continuă. Hotelurile nu se bazează pe turiştii clasici, care vizitează punctele de atracţie ale oraşului, ci pe cei veniţi în interes de afaceri.
Totuşi, în condiţiile în care Târgu-Mureş nu reprezintă un centru turistic al ţării, neavând obiective forte, se naşte logic întrebarea: de ce se dezvoltă industria hotelieră dacă „noi" nu avem ce să le arătăm turiştilor? Răspunsul pare să fie dat de turismul de afaceri, care e în floare. Conferinţele medicale, ştiinţifice, cele de afaceri şi resurse umane, par să păstreze vii hotelurile din oraş. Anul acesta au fost inaugurate trei hoteluri de lux în centrul oraşului: Premier, Plaza şi Grand.
„Deţinând trei hoteluri cu clasificări diferite, putem să ne repartizăm turiştii în funcţie de bugetul lor. Chiar dacă Mureşul nu reprezintă un punct de atracţie major din punctul de vedere al tursmului clasic, pentru turismul de afaceri situaţia este cu totul alta. Workshop-uri, teambuilding-uri, întâlniri de afaceri şi cazări în timpul săptămânii, toate acestea sunt acoperite de hotelurile noastre. Iar în weekend, centrele spa, pe care eu le consider obligatorii în orice hotel care se respectă, asigură o relaxare de care orice om de afaceri sau turist are nevoie", ne-a declarat Dacian Vlas, general manager la Business Center, Plaza Hotel şi Ciao.
Investiţii majore
Hotelurile axate pe acest segment de public sunt President (care deţine cel mai mare centru expoziţional din judeţ), Business şi Grand, ultimul fiind re-inaugurat chiar în luna mai. Proiectul de modernizare, în valoare de 16.997.775 de lei, a beneficiat de fonduri europene de 9.439.944 de lei.
Plaza, o altă bijuterie hotelieră mureşeană, ocupă spaţiul în care funcţiona fostul hotel Transilvania. Firma Voiajor SRL, deţinută de familia Vlas