Autostrada / Foto: Victor Stroe / Intact Images Mâine, de la ora 14, se va putea circula pe o bandă pe sens a porţiunii de Autostradă Megidia - Constanţa, respectiv între Murfatlar (intersecţie autostrada A2 cu DN3) cu Varianta de Ocolire Constanţa dar şi pe secţiunea de autostradă cuprinsă între Nod rutier A2 cu varianta de ocolire Constanţa şi Agigea.
În total este vorba de o porţiune de 21 de kilometri de autostradă. Tronsonul Medgidia - Constanţa are o lungime de 31 de kilometri, contractul a fost atribuit în martie 2009 firmei Astaldi. Valoarea totală a contractului este de 168 milioane de euro, din care 35 de milioane euro Fondul de Coeziune UE, 111 milioane euro (BEI) şi 58 de miliaone de euro bani de la bugetul de stat.
Varianta de Ocolire a Municipiului Constanţa are puţin peste 21 de kilometri. Lucrările au început în luna noiembrie a anului 2008. contractul a fost semnat în luna septembrie a aceluiaşi an cu FCC Construccion & Astaldi S.p.A JV. Valoarea totală a proiectului este de 192 de milioane de euro. Finanţarea este asigurată din Fondul de Coeziune, 53 de milioane de euro, BERD, 75 mil euro şi 64 de milioane de euro, bani de la buget.
Singurul tronson care a rămas fără constructor pe Autostrada Soarelui este Cernavodă - Megidia. Ministerul Transporturilor a anunţat în luna mai că reziliază contractul cu firma Colas, care ar fi trebuit să construiacă cei 19 kilometri. Colas a câştigat licitaţia în valoare de 179 de milioane de euro pentru cei 19 kilometri spre mare. CNADNR ar fi venit însă cu nişte schimbări de soluţii care au adus nemulţumirile constructorului. Se pare că tronsonul pe care Colas se angajase să îl contruiască s-a dovedit în realitate mai lung cu 6 kilometri, situaţie care a determinat constructorul să ducă negocieri aprinse cu CNADNR.
Potrivit Companiei de Drumuri însă, firma nu îşi îndeplinise obligaţiile cont