* terenul pe care au fost construite străzile este instabil, iar la acest lucru se adaugă şi distrugerile făcute de-a lungul timpului de conductele de apă şi canalizare sparte
* primarul spune că sub multe străzi există adevărate caverne, ce sunt descoperite doar când se sapă pentru diferite lucrări edilitare
Constructorii care lucrează la reabilitarea unora dintre arterele cele mai importante din municipiu se confruntă cu o problemă generalizată, cauzată, în principal, de specificul solului pe care sunt construite. Mai precis, terenul se surpă pe suprafeţe mai mari decât cele la care se aşteptau constructorii, ceea ce presupune un efort mult mai mare din partea acestora. Cu toate acestea, primarul Aurel Simionescu spune că aceste lucrări suplimentare de umplere a "cavernelor" nu vor genera şi costuri suplimentare la proiectele aflate în derulare. "Şi pe Dorobanţi, şi pe Griviţa, faţă de dimensiunea şanţului săpat pentru conductele de apă şi canalizare, apar surpări din cauza solului, dar şi a faptului că multe conducte sunt putrede. Aşa că, în loc de 1,5 m cât ar trebui să aibă un şanţ din acela, lucrurile se duc spre 5 - 6 m lăţime, fuge practic strada cu totul. Luni am vorbit şi cu cei care lucrează pe Călăraşi, ca să aibă în vedere acest aspect şi au adus nişte panouri mari, cu care asigură peretele şanţului pe măsură ce sapă, ca să nu mai avem probleme. Practic, avem pe sub şoselele din Brăila adevărate caverne", a comentat ieri primarul, în cadrul unei conferinţe de presă.
Edilul-şef a mai adăugat că se gândeşte ca după terminarea lucrărilor de reabilitare care se derulează acum, să efectueze nişte sondări ale străzilor principale din Brăila, ca să se identifice aceste "caverne": "Ar trebui, după ce mai terminăm din treburi, să facem şi niste sondări pe străzile Brăilei. Când se sapă cu excavatorul, la jumătate de metru adâncime, apar cave