Pentru mulţi bucureşteni care locuiesc la bloc, ziua de plată a întreţinerii este un veritabil motiv de stres. Când programul administratorului este de doar două ore pe săptămână, achitarea facturii devine o problemă pentru cei care sunt la serviciu de dimineaţă până seara.
Plătile on-line sau prin virament bancar sunt o banalitate, în orice ţară civilizată, însă asociiaţiile de proprietari nu dau semne că ar dori să se alinieze la acest stil de viaţă.
Ana-Maria Cruceru este o mamă singură cu doi copii care locuieşte într-un bloc din Drumul Taberei. Are un program infernal pentru că lucreaza la o multinaţională. Ziua în care trebuie să plătească întreţinerea nu este una dintre cele mai bune. “Eu încep programul la serviciu la ora 9.00 şi îl închei în jur de ora 19.30. Mai pierd vreo ora în trafic. Este aproape imposibil să ajung acasă, marţea, până la ora 20.00, când domnul administrator încheie programul de încasări. Sunt nevoită să mă învoiesc de la serviciu pentru un astfel de motiv, iar şefii mei nu văd cu ochi buni acest lucru, deşi au şi ei o problemă similara”, spune femeia. În situaţia ei sunt cel puţin 854.656 de persoane, cifră ce reprezintă populaţia activă a Bucureştiului, potrivit Institutului Naţional de Statistică(INS).
“Asta nu se poate la noi!”
Pe de altă parte, administratorii asociaţiilor de proprietari se plâng de numărul mare de restanţieri. “Avem restanţe mari. Într-adevăr, multi dintre locatari pretind că nu au timp să plătească facturile. Eu cred că dacă esti un om responsabil, poţi să-ţi faci vreme pentru asta. Mulţi ne întreabă dacă pot plăti întreţinerea într-un cont sau chiar prin internet, dar asta nu se poate la noi”, este de părere Nicolae Petea, preşedintele asociaţiei de proprietari care administrează inclusiv imobilul în care locuieşte Ana-Maria Cruceru. Domnul preşedinte de asociaţie Petea este contrazis