Investiţia era programată încă din anul 2009, dar a fost abandonată de către autorităţi. Edilii vor încerca să obţină fondurile de la UE şi totodată, să mai obţină prin programele europene alte 17 milioane de euro în dublarea tronsonului II al centurii Braşovului.
Consilierii locali braşoveni vor scoate de la naftalină, în şedinţa de astăzi, un proiect mai vechi, care ar fi trebuit implementat încă din anul 2009, respectiv lărgirea podului de la Fartec la câte două benzi pe sens. Chiar dacă la vremea respectivă viceprimarul Miklos Gantz se bătea cu pumnul în piept în conferinţele de presă că lucrarea va fi realizată până la finele lui 2010, şi chiar se desemnase şi constructorul, respectiv firma Recon, cu timpul proiectul a fost îngropat, iar autorităţile nu au mai pomenit de el.
Investiţie impusă de trafic
Conform noii evaluări, investiţia totală pentru amenajarea celor două benzi de circulaţie este de 5,6 milioane de euro. În cursul lunii august 2011 proiectul va fi depus la Agenţia de Dezvoltare Regională Centru în vederea finanţării acestuia prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere". Astfel, edilii nu ar mai trebui să asigure decât o finanţare de 2%, respectiv de aproximativ 112.000 de euro. „Ca urmare a sporirii intensităţii şi agresivităţii traficului după 1990, capacitatea de circulaţie în secţiunea pasajului a fost depăşită, începând cu anul 1995. S-a evidenţiat de la această dată necesitatea sporirii capacităţii de circulaţie a pasajului. Evoluţia ulterioară a traficului a accentuat această necesitate", se precizează în raportul de specialitate ce stă la baza hotărârii consiliului local privind aprobarea proiectului şi a cheltuielilor pentru Pasajul Fartec. Reprezentanţii Primăriei susţin că lărgirea pasajului este cu atât mai importantă cu cât în zona cartierului T