În numele "siguranţei naţionale", buldozerele şi excavatoarele pot distruge oricând 30 de hectare din ultimul Peisaj Forestier Intact din zona de climă temperată a Europei pentru a face loc tronsonului trei din DN 66A, cunoscut drept "drumul lui Băsescu", ctitorul iniţial al acestui proiect. Drumul de 19 km va face legătura dintre Petroşani şi Băile Herculane şi străbate masivul Retezat şi zone de protecţie integrală din Parcul Natural Domogled. Prin construcţia lui se va distruge ultima pădure virgină din Europa şi vor fi puse în pericol animale, păsări şi plante protejate sau pe cale de dispariţie.
Legislaţia europeană este încălcată în mod repetat fără nici o jenă, iar autorităţile statului s-au folosit de documente false pentru a da avize care să menţină aparenţa de legalitate. Ecologiştii au pierdut rând pe rând luptele duse pentru stoparea construcţiei "Drumului lui Băsescu", deşi au demonstrat fără echivoc faptul că lucrările din Retezat încalcă legislaţia europeană, iar autorizaţia de mediu, pe baza căreia se va turna asfalt în Retezat, e bazată pe documente de un fals grosolan.
Primele avize pentru DN 66A au fost date pe vremea când Traian Băsescu era ministru al Transporturilor. Urmaşii săi portocalii nu au precupeţit nici un efort pentru ca această lucrare să fie dusă la bun sfârşit. Radu Berceanu, Elena Udrea, dar şi ministrul Mediului, Laszlo Borbely, au pus rând pe rând umărul pentru asfaltarea ultimei păduri virgine din Europa.
În 2009, Radu Berceanu a profitat de perioada în care a fost şef peste Transporturi şi interimar la Agricultură şi a transferat printr-o hotărâre de guvern 30,4 hectare din fondul forestier către Compania Naţioanală de Autostrăzi şi Drumuri Naţioanale din România (CNADNR). Din acestea, 13,16 hectare au fost propuse din start pentru defrişare, fără a ţine cont de faptul că drumul trece pr