În ciuda unei penalizări stop-and-go primită de fiecare maşină BMW M3 GT înscrise de BMW Team RLL - decizii luate de comisarii de cursă pentru acroşaje -, echipa a încheiat pe locurile al treilea, respectiv al patrulea etapa din American Le Mans Series ce a avut loc la Mosport. Clasările obţinute în clasa GT, unde sunt înscrise 14 maşini, au permis grupării să-şi păstreze poziţiile de lider pe care le deţine la piloţi, constructori şi echipe în campionatul de anduranţă American Le Mans Series.
Pornit din pole position pentru a treia oară consecutiv, Joey Hand (SUA), pilotul maşinii BMW M3 GT #56, a fost lider pe parcursul primelor 30 de tururi, în timp ce conaţionalul Bill Auberlen (BMW M3 GT #55) a rulat în poziţia a treia, la mai puţin de trei secunde în urmă. Singura neutralizare a cursei a adus ambele modele BMW M3 GT la standuri, în turul 31, pentru realimentare şi schimbarea pneurilor, dar o evoluţie mai lentă a mecanicilor l-a scos pe Hand în spatele lui Auberlen, după care un contact cu un alt competitor ce ieşea de la boxe a făcut ca Joey să primească o penalizare stop-and-go pentru "acroşaj ce putea fi evitat". În timp ce Auberlen a urcat pe locul al doilea, Hand a coborât tocmai pe poziţia a opta.
Pe parcursul evoluţiei sale, Auberlen s-a menţinut al doilea, în timp ce Hand a recuperat un loc, după care ambii piloţi au făcut încă un pit stop după o oră. Dirk Werner (Germania) a preluat maşina cu numărul 55 şi a trecut la şefia cursei cu puţin înainte de expirarea primelor două ore. Din nefericire, Werner a intrat în contact cu o maşină mai lentă din aceeaşi categorie GT, când mai erau 20 de minute din întrecere, iar oficialii l-au penalizat şi pe el cu stop-and-go tot pentru "contact ce putea fi evitat". Dirk a pierdut două poziţii la revenirea pe circuit şi a încheiat pe locul al treilea, reuşind a doua clasare pe podium pentru BMW M3 GT #5