Segmentul compact al SUV-urilor devine din ce în ce mai popular şi nu numai în Europa. Pe măsură ce clienţii vor dori o maşină "universală", mică la exterior, mare la interior, care să îi poată duce şi pe off-road, modele precum Tiguan vor câştiga tot mai mult teren. Am testat noul Volkswagen Tiguan pe deja-celebra autostradă Bucureşti-Ploieşti, care teoretic până la finele acestui an ar trebui finalizată măcar pe jumătate, între Ploieşti şi Moara Vlăsiei. exact pe acest tronson am ales să testăm Tiguanul. Tronsonul de autostradă nu a fost încă finalizat, dar oferă condiţii bune pentru testarea SUV-urilor şi crossoverelor, fiind pentru moment un traseu de macadam, pietriş şi dealuri mici, excelente pentru a testa sistemul de tracţiune integrală.
Special pentru a-şi întări şi mai mult poziţia în segmentul compact al SUV-urilor, Tiguan a beneficiat anul acesta de un facelift care aduce modificări ale părţii frontale, dar şi motorizări mai economice.
În 2007 Tiguan a fost lansat ca un fel de Golf cu tracţiune integrală, sau un Touareg mai mic. La scurt timp, lansarea sa a fost "copiată" de toţi constructorii "de volum", inclusiv de Ford care renunţase la acest segment în Europa.
Mai mult, la nivel internaţional peste 700.000 de modele au fost vândute din prima generaţie, iar 18.000 s-au comandat din a doua fără ca viitorii clienţi să vadă maşina în realitate.
Aceeaşi idee care a stat la baza primei generaţii este acum perfecţionată.
Tiguan este un automobil aproape la fel de uşor de manevrat în traficul urban ca un Golf, care poate fi şi sportiv şi este şi mai spaţios. Mai mult, are o gardă la sol generoasă, care nu afectează ţinuta de drum şi care îi permite accesul chiar şi într-un off-road de dificultate medie. Cu Tiguan am rulat fără probleme pe macadam, pe drumuri acoperite cu noroi adânc sau atunci când a trebuit să urce sau să