Bugetele pentru timpul liber ale românilor au scăzut cu 30% în criză, ceea ce îi determină să se orienteze spre locuri mult mai accesibile ca preţ. Sursa: REUTERS
Românii care aveau un job bine plătit înainte de criză şi se îndreptau spre insule exotice în vacanţe au început să aleagă în ultimul timp destinaţii tot mai apropiate. În plus, vacanţele scurte, celebrele city breaks, care până să înceapă recesiunea veneau în completarea vacanţelor de vară şi de iarnă, s-au transformat pentru multe familii în beach city breaks, respectiv ski city breaks, potrivit lui Javier Garcia del Valle, CEO al Happy Tour. "Se reduce astfel substanţial perioada unei călătorii", explică el.
Cine mai merge în Thailanda
Potrivit Luciei Morariu, director general al Eximtur, "consumatorii s-au reorientat pe călătorii cu bugete reduse cu apro ximativ 30% faţă de situaţia anului 2008". Cu toate acestea, există în continuare un "consumator de turism de lux". "Ni s-au cerut pachete în Noua Zeelandă, Guam, Thailanda sau Argentina.
De foarte multe ori, o cerere por neşte de la o insulă privată precum Musha Cay şi se concretizează într-un hotel Four Seasons Resort din Maldive sau Florenţa, tocmai pentru că, până la ieşirea din criză, factorul psihologic va funcţiona ca o frână", conchide oficialul Happy Tour. O alternativă e şi un sejur în Veneţia. Directorul Eximtur spune că destinaţiile cele mai căutate în prezent sunt Turcia, Grecia, Spania, Bulgaria şi Austria. Sorin Văduvoiu, director executiv Perfect Tour, crede însă că în semestrul al doilea se va observa "o creştere a bugetelor pentru călătorii, în special a celor de business".