După ce ani în şir a ieşit "pe plus" tocmai datorită exploziei Dacia pe piaţa europeană, Grupul Renault a rămas fără colacul de salvare
Vânzările producătorului din Mioveni în Europa au scăzut cu 3,7% în primul trimestru, la 126.918 autovehicule
Declinul de pe piaţa franceză, cauzat de închiderea programului Rabla, a fost de 21,6%, la 50.413 unităţi
Ieftine şi acceptabile din punct de vedere al performanţei (pentru nepretenţioşi) autoturismele fabricate la Mioveni nu mai pot susţine trustul din care fac parte, cu atât mai mult cu cât europenii nu mai consideră necesar să promoveze programele de înnoire a parcurilor auto. Asta după ce ani în şir Grupul Renault a ieşit "pe plus" tocmai datorită exploziei Dacia pe piaţa europeană. Ulterior, după ce Germania şi Franţa, cel mai mare susţinător al programului Rabla, au renunţat la acest proiect, vânzările Dacia la nivel global au scăzut vertiginos.
În ciuda intenţiei guvernanţilor noştri de a salva producţia autohtonă de maşini prin continuarea, am putea spune inutilă, a programului Rabla, vânzările Dacia la nivel global au scăzut în primul semestru cu 2,9%, la 176.852 de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare. Şi asta o recunoaşte chiar grupul-mamă Renault, într-un comuncat remis ieri presei.
Potrivit acestuia, Duster-ul mai are însă ceva performanţe în Europa, probabil din cauza reclamelor agresive din Occident, în primul semestru fiind vândute 70.788 de unităţi (o cotă de piaţă de 12,6%), ceea ce l-a clasat pe locul al doilea pe segmentul crossover.
La polul opus, se află Sandero, în coborâre cu 52% la nivel global, la 46.075 unităţi, şi un declin foarte pronunţat pe piaţa franceză din cauza încheierii programului guvernamental de bonusuri pentru renunţarea la un automobil învechit în favoarea unei maşini noi, cu un consum eficient de carburant. Toate acestea au dus la scădere