Comisia poloneză de anchetă creată după catastrofa de la Smolensk a anunţat vineri, că iluminatul pe aeroportul rus unde a avut loc accidentul era “deficitar şi incomplete”.
Comisia poloneză a constatat de asemenea că “şeful zonei de aterizare a dat instrucţiuni greşite echipajului avionului”, în timp ce raportul rus privind cazul Smolensk, prezentat în ianuarie, a susţinut că doar partea poloneză este responsabilă de catastrofă.
Un Tupolev-154 polonez s-a prăbuşit la 10 aprilie 2010 în timpul manevrei de aterizare pe un aeroport militar din vestul Rusiei, nu departe de Smolensk, în condiţii de vizibilitate redusă din cauza ceţii dense. Toţi cei 96 de ocupanţi, între care preşedintele Kaczynski, soţia sa Maria şi numeroşi înalţi responsabili polonezi, au murit în catastrofa aviatică.
Raportul final al Comitetului Interguvernamental pentru Aviaţie din Rusia, publicat în ianuarie, a atribuit Poloniei întreaga responsabilitate pentru acest accident. Raportul, ce a urmat unei anchete de partea rusă, a fost considerat ‘incomplet’ de premierul Poloniei Donald Tusk.
Comisia poloneză de anchetă creată după catastrofa de la Smolensk a anunţat vineri, că iluminatul pe aeroportul rus unde a avut loc accidentul era “deficitar şi incomplete”.
Comisia poloneză a constatat de asemenea că “şeful zonei de aterizare a dat instrucţiuni greşite echipajului avionului”, în timp ce raportul rus privind cazul Smolensk, prezentat în ianuarie, a susţinut că doar partea poloneză este responsabilă de catastrofă.
Un Tupolev-154 polonez s-a prăbuşit la 10 aprilie 2010 în timpul manevrei de aterizare pe un aeroport militar din vestul Rusiei, nu departe de Smolensk, în condiţii de vizibilitate redusă din cauza ceţii dense. Toţi cei 96 de ocupanţi, între care preşedintele Kaczynski, soţia sa Maria şi numeroşi înalţi responsabili polonezi, au murit în ca