Atunci când se confruntă cu fraude, indiferent de amploarea lor, companiile din România evită să recurgă la ajutorul Poliției, motivând prin durata lungă a anchetelor și prin teama de a nu-și prejudicia imaginea. Tot mai multe firme aleg, în schimb, să-și rezolve acest tip de probleme recurgând la agențiile de detectivi.
Este doar un semn că vremurile în care detectivii particulari își câștigau traiul doar de pe urma cazurilor de presupus adulter sau de trădări în sânul familiei, cu priză la public, au trecut de mult.
Una dintre cauzele pentru care, în ultimii trei ani, cazurile de investigații economice au luat, treptat, din felia anchetelor conjugale, este și rentabilitatea primelor. În condițiile în care majoritatea agențiilor practică tarifarea în funcție de perioada alocată investigației, soluționarea unui caz de fraudă economică poate dura peste o lună (de altfel, sunt și cazuri în care acestea se prelungesc pe mai mulți ani), în timp ce un caz de infidelitate poate fi rezolvat în câteva ore, maximum câteva zile.
Cu alte cuvinte, sunt cazuri de investigare a fraudelor economice care pot aduce agenției de detectivi peste 20.000 de euro. Adesea, poate fi vorba chiar de sume mai mari: potrivit reprezentanților Asociației Naționale a Detectivilor din România (ANDR), există dosare de investigații complexe la finalul cărora agenții primesc prime de succes de circa 10% din valoarea bunurilor recuperate sau a câștigurilor clientului de pe urma anchetei.
Un caz aparte, dar care nu mai reprezintă o raritate, este cel în care, după o colaborare de durată cu o agenție de detectivi, companiile decid să permanentizeze această relație, prin parteneriate în care anchetatorii sunt angajați sub acoperire în departamentele cele mai vulnerabile la fraudă (financiar, producție, distribuție).
Investigațiile economice bat trădările în dragoste