Expoziţia „Savage Beauty“ – o retrospectivă a ţinutelor semnate de regretatul designer britanic Alexander McQueen – a fost vizitată în aproape trei luni de o jumătate de milion de oameni. „Pelerinajele“ de vară la expoziţiile de modă au devenit un fenomen anul acesta. În 2011, „operele“ designerilor au trecut de pe podium pe piedestal.
Muzeul Metropolitan din New York a anunţat recent că mai prelungeşte cu o săptămână expoziţia „Savage Beauty", datorită cererii covârşitoare. Această măsură a mai fost luată doar o dată, în cazul expoziţiei lui Leondardo Da Vinci, au precizat reprezentanţii muzeului.
O nouă formă de exprimare
Chiar şi cu extinderea termenului, organizatorii n-au putut „descâlci" aglomeraţia zilnică din cadrul expoziţiei. Pe site-ul muzeului sunt postate sfaturi despre cum poate fi evitat afluxul de vizitatori, dar şi aplicaţii speciale care pot fi folosite cât timp se stă la coadă. „Succesul retrospectivei McQueen transcende notorietatea tragică a sinuciderii sale de anul trecut", a spus analista de modă Sarah Mower în publicaţia „Vogue". „Conţinutul, hainele care au fost alese şi modul în care sunt prezentate - pe muzica sa preferată - şi clipurile din show-urile sale fac din această expoziţie purtătorul de drapel al unei forme noi şi captivante de expunere a artei. Se înalţă statura modei în faţa prejudecăţilor potrivit cărora aceasta înseamnă câteva rochii vechi, într-un cotlon de muzeu", a adăugat aceasta.
Vizitatori, în faţa exponatelor din Muzeul Metropolitan, din New York Foto: guliver / getty images
Tot în această vară există, la Paris, două expoziţii care au, potrivit editorilor de modă, acelaşi impact vizual şi emoţional. „Fashion Narratives", colecţia semnată de designerul turc Hussein Chalayan, un alt copil teribil al modei, este expusă la Luvru până pe 13 noiembrie, iar la Muz