În anii ’90, când femeile au început să fie tot mai prezente în funcţii de conducere, creaţiile casei de modă Prada le-au ajutat să-şi asume şi să-şi confirme noul statut. Haine simple, dar şic şi accesorii practice, dar care să spună ceva. O formulă simplă, cu ajutorul căreia Prada a ajuns la inimile şi la portofelele femeilor.
Prada a dictat felul în care s-au îmbrăcat femeile în anii '90. Decizia casei de modă de a adopta un stil util, acea aşa-zisă „estetică a celor care lucrează", a fost unică între strategiile marilor case de modă. A fost însă cheia succesului pentru Prada. Femeile care ocupau funcţii înalte s-au identificat cu acest stil, iar popularitatea brandului italian a atins cote maxime. „Cel mai de preţ dar al celor de la Prada este extraordinara abilitate de a prevedea schimbările culturale", scrie „Vogue".
Inovaţia a fost însă cea care a propulsat casa de modă chiar şi atunci când vânzările erau în scădere şi marca italiană părea în pericol. „Întotdeauna am crezut în realizarea unor lucruri noi şi în folosirea de materiale noi, pe care nu le-am mai folosit niciodată sau pe care nu le-am mai folosit o perioadă îndelungată", declara Miuccia Prada, femeia căreia i se datorează faptul că brandul încă există.
Rucsacul de nailon, temelia casei de modă
Privind înapoi, este greu de crezut că unul dintre cele mai mari imperii de fashion din lume are la temelie un rucsac de nailon. Pentru Prada însă, acesta este adevărul. Miuccia a introdus rucsacurile şi genţile-sacoşă din nailon negru. Bunicul ei, Mario Prada, cel care a fondat compania (iniţial ca fabricant de geamantane şi valize), folosea materialul pentru anumite cufere pentru că era impermeabil. Printr-o altă mişcare ce a revoluţionat felul în care erau percepute accesoriile „de firmă" până atunci, Miuccia a ales ca marca să nu fie elementul central al produselor.