Romanul lui Oscar Wilde, „Portretul lui Dorian Gray“, este jocul la care scriitorul englez îşi face părtaşi cititorii. Lucrarea de ficţiune a fost scrisă în 1890 şi publicată în acelaşi an, la Londra.
Wilde ne provoacă să ne privim în două oglinzi diferite, ambele deformatoare, destinul unui om supus în aceeaşi măsură realităţii şi ficţiunii. Altfel spus, ni se oferă şansa de a pătrunde în lumea lui Dorian Gray, „cetăţean“ al lumii şi, în acelaşi timp, al artei, om superficial, dar interiorizat. Capodopera lui Oscar Wilde devine, dincolo de arta narativă, o invitaţie de a medita asupra condiţiei artistului care pendulează între cele două lumi ale sale: cea obiectivă (societatea) şi cea subiectivă (arta). Personajul principal se află într-o contradicţie permanentă a celor două laturi ale sale; pe de o parte, frumuseţea exterioară şi tinereţea veşnică, pe de altă parte, urâţenia sufletească. Fiind considerat de foarte mulţi un roman scandalos şi imoral, el a fost criticat încă de la prima apariţie. Din această cauză, Wilde l-a revizuit, adăugându-i o prefaţă, în care prevede părerile negative despre roman, totodată explicând curentul literar în care se încadrează lucrarea, şi anume mişcarea estetică. Romanul lui Oscar Wilde, „Portretul lui Dorian Gray“, este jocul la care scriitorul englez îşi face părtaşi cititorii. Lucrarea de ficţiune a fost scrisă în 1890 şi publicată în acelaşi an, la Londra.
Wilde ne provoacă să ne privim în două oglinzi diferite, ambele deformatoare, destinul unui om supus în aceeaşi măsură realităţii şi ficţiunii. Altfel spus, ni se oferă şansa de a pătrunde în lumea lui Dorian Gray, „cetăţean“ al lumii şi, în acelaşi timp, al artei, om superficial, dar interiorizat. Capodopera lui Oscar Wilde devine, dincolo de arta narativă, o invitaţie de a medita asupra condiţiei artistului care pendulează între cele două lumi ale sale: cea obie