Un interviu pentru un job intr-unul din cele 75 de campusuri Google din jurul lumii ar putea aduce mai degraba cu o serie de examinari preliminarii pentru acceptul intr-o fraternitate, decat un job hunting. Si asta deoarece candidatii se confrunta cu intrebari de genul “Cate benzinarii exista in tara?” sau “Cum masori 4 galoane de apa folosing un ulcior intre 3 si 5 galoane?”
Intrebarea fireasca este urmatoarea: Cum faci fata unui asemenea interviu? Ce raspunsuri se cauta de fapt? Raspunsuri creative, sustin jurnalistii de la Forbes. „Astfel de intrebari sunt folosite pentru a determina siguranta si capacitatea oamenilor de a gandi, de a-si arata spontaneitatea si creativitatea, totodata”, sustine directorul de resurse umane al Colegiului Hope din Michigan, SUA, Dale Austin.
Cu alte cuvinte, sefii de la Google cauta persoane capabile sa ofere raspunsuri rapide care sa demonstreze ca nu sunt doar agile, ci si rationale, ca se pot adapta oricarei situatii.
Pe de alta parte, headhunter-ul Chuck Pappalardo spune ca totul depinde de ceea ce companiile cauta. De exemplu, oficialii gigantului IT Google, care il descriu pe Pappalardo drept „un inginer desavarsit”, spun: „Aceste tipuri de intrebari arata daca o persoana este rezistenta la stres, competitiva, face fata schimbarilor dese din cadrul unei companii de IT si are background tehnologic necesar, care sa arata faptul ca poate fi un bun angajat al firmei noastre. Trebuie sa demonstreze rapiditate, gandire analitica si mobilitate.”
Aceste intrebari-capcana sunt vitale pentru toate posturile in care relatia dintre companie si client joaca un rol important. Mai mult, ele califica integritatea. „Un interviu bun inseamna mult mai mult decat cateva intrebari bune. Semnifica o profunda intelegere a reusitelor si a comportamentului uman atunci cand oamenii au de-a face cu situatii de