Piloţii cursei Air France nu au fost capabili să sesizeze pierderea de altitudine. La bordul aparatului Airbus 330, care s-a prăbuşit în Atlantic în 2009, la patru ore după decolare, se aflau 228 de oameni, între care şi românca Violeta Băjenaru.
Biroul pentru anchete şi analize (BEA), care a efectuat ancheta tehnică şi a analizat cutiile negre ale aparatului ce a efectuat zborul AF 447 pe ruta Rio-Paris, în data de 1 iunie 2009, a afirmat că piloţii nu au răspuns corect în cazul principalelor două incidente produse în ultimele minute de zbor - pierderea indicatorilor de viteză şi căderea bruscă a aparatului.
Potrivit anchetatorilor, piloţii nu fuseseră instruiţi pentru a reacţiona în cazul primului tip de incident. Autorităţile franceze care s-au ocupat de investigarea cazului spun că membrii echipajului nu au luat în seamă avertismentele repetate şi nu au avut pregătirea necesară pentru a înfrunta pericolul, însă Air France respinge acuzaţiile.
Comandantul nu era la post
BEA a stabilit că Marc Dubois, 58 de ani, 10.988 ore de zbor, comandantul aeronavei, nu se găsea în cabina de pilotaj în momentul primei situaţii de urgenţă, deoarece se odihnea. Nu se ştie din ce motive a ajuns în cabina de pilotaj la un minut şi jumătate după ce a aflat că pilotulul automat a fost dezactivat, la ora 2, 10 minute şi 5 secunde. La comanda avionului se afla cel mai tânar copilot, Pierre-Cedric Bonin, de 32 de ani, 2.936 ore de zbor, împreună cu un alt copilot, David-Robert de 37 ani, 6547 ore de zbor. Ajuns în cabină, Dubois nu a mai reuşit să redreseze aparatul de zbor, iar colegii săi au încercat fără succes să stabilizeze aeronava şi să evite prăbuşirea.
Organizare defectuoasă
Una dintre slăbiciunile depistate după tragicul accident aviatic al zborului Rio-Paris a fost organizarea defectuoasă a echipajului: pilotul cel