Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) Târgu Mureş a trecut în cordonarea directă a Ministerului Sănătăţii, conform unei hotărâri de Guvern adoptată săptămâna trecută.
„Spitalul de Urgenţă era sub coordonarea Direcţiei de Sănătate Publică. Asta însemna că toate raportările şi absolut toate documentele treceau prin Direcţia de Sănătate Publică.Va fi o legatură directă, fără intermediari, prin care vom putea merge direct la forul superior”, a declarat Lavinia Cosma, purtătorul de cuvânt al SCJU Târgu Mureş.
Pentru unitatea medicală acest lucru va însemna o relaţie mai directă cu personalul din instituţia guvernamentală, în activitatea de organizare. „Toate raportările, absolut tot, vor merge către minister şi acela va fi cel care ne va aproba direct orice modificare sau nu. Pe de altă parte, mi se pare o idee bună şi absolut normală, având în vedere că suntem unul dintre puţinele spitale din ţară cu cel mai înalt nivel de competenţă. Şi atunci e normal să fim în directa subordonare a Ministerului Sănătăţii”, a mai spus Lavinia Cosma.
Anul acesta SCJU Târgu Mureş a fost clasificat de Ministerul Sănătăţii în gradul I, dar până la sfârşitul acestui an trebuie să finalizeze câteva lucrări de conformare la toate exigenţele ordinului de ministru.
Spital de gradul I cu finanţare deloc pe măsură
Deşi a fost clasificat în gradul I de competenţă şi a trecut în directa subordonare a Ministerului Sănătăţii, finanţarea SCJU Târgu Mureş lasă de dorit. În acest an s-a comasat cu Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare Târgu Mureş, dar finanţarea este aproape aceeaşi cu cea de anul trecut, în condiţiile în care trebuia să fie dublă faţă de anul trecut, când s-a primit în jur de 59 milioane lei pentru luna iunie-decembrie. Pentru perioada iunie-decembrie 2011 s-au primit doar 60 milioane lei. “S-a negociat cu CJAS, însă suma primită nu