Uniunea Europeană şi Guvernul României vor aloca aproximativ 75 de milioane de euro pentru un pod nou la Grădiştea. După aproape şase ani de la prăbuşirea podului de peste râul Argeş, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a găsit soluţia pentru refacerea legăturii pe calea ferată dintre Bucureşti şi Giurgiu.
Este vorba despre continuarea unui proiect început de Nicolae Ceauşescu, proiect care prevedea realizarea unui pod nou peste râul Argeş. Proiectul a fost abandonat după Revoluţie, însă MTI doreşte să îl „resusciteze”, mai ales că o parte din construcţie se află încă în picioare.
Conform unui comunicat de presă emis de Compania Naţională de Căi Ferate „CFR SA” în această lună au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici şi reviziuirea studiului de fezabilitate pentru lucrările privind podul deja existent. Lucrările vor începe anul viitor, iar investiţia va costa aproximativ 59 de milioane de euro (fără TVA).
Mană cerească pentru navetişti
Lucrările vor presupune, printre altele, reabilitarea infrastructurii podului şi a viaductului existent, construirea de noi viaducte pentru eliminarea terasamentelor înalte, racordarea traseului noii linii ferate pe cea existentă deja şi apărări de maluri în albia râului Argeş.
„Vai de mine. Este cel mai bun lucru pentru judeţul Giurgiu refacerea căii ferate. Nu e vorba numai de Comana sau Grădiştea” susţine primarul comunei Comana, Aurel Enache. Acesta primise asigurări de la ministrul MTI, Anca Boagiu că în acest an se va găsi soluţia pentru pod.
În Grădiştea oamenii nu au aflat încă de surpriza pe care le-o pregăteşte Guvernul. Nici măcar cei care au grijă de mica gară aflată la câţiva kilometri de Bucureşti. „Vor să facă podul? Să îl facă! Au trecut o grămadă de ani de-atunci, era şi timpul” susţine femeia care vinde bilete. Astăzi a dat doar câteva. În „săgeata” care a plecat