După un debut de sezon \"trist\" pentru hotelierii de pe litoral, cu încasări care, în multe cazuri, au fost şi cu 30% mai mici faţă de perioada similară a anului trecut, jumătatea lui iulie a adus o revenire, gradul de ocupare înregistrând, în prezent, o creştere de 15-30%.
Dar nu este o situaţie generală. ”Cei care au făcut investiţii au încasări mai mari, iar ceilalţi, care nu au reuşit să ţină pasul, sunt ocoliţi de turişti. Pe de altă parte, investiţiile nu valorează nimic dacă destinaţia nu este dorită”, spune Nicu Bucovală proprietarul hotelului Tomis din Mamaia şi preşedinte al Asociaţiei Patronale din staţiune. Potrivit lui, în Mamaia se lucrează deja la o rebrandurie – ”Revenim la sigla Perla litoralului” -, dincolo de faptul că Mamaia nu se poate compara cu celelalte staţiuni când vine vorba de investiţii. În cazul hotelului pe care îl deţine, gradul de ocupare are o creştere de 20%, comparativ cu anul trecut. ”Vom continua investiţiile în două piscine exterioare, saună, tunel de legătură cu hotelul, modernizare restaurant. Este vorba de 300.000 euro. Începem la finele lui septembrie”, explică el.
Un alt mare investitor de de litoral este preşedintele Patronatului Industriei Hoteliere Marea Neagră, Ciprian Constantinescu, care deţine hotelurile de trei stele Delta din staţiunea Jupiter şi California din Cap Aurora, în total circa 450 camere. ”Vorbim, la general, de o creştere de 10-12% a gradului de ocupare faţă de perioada similară a anului trecut. În cazul nostru, creşterea este de aproape 30%, suntem cu vânzările oprite până în a doua parte a lunii august. Adică, am vândut tot până atunci”, spune el. Dar, în acest caz, şi cheltuielile cu publicitatea au crescut cu 50%, pe toate canalele media.
În plus, Constantinescu a luat în chirie pe mai mulţi ani teatrul de vară din Jupiter, investiţiile urmând să ajungă la