O reclamă pentru un fond de ten care o avea ca protagonistă pe actriţa Julia Roberts a fost interzisă în Marea Britanie, din cauza prelucrării exagerate a imaginii. Plângerea iniţială a venit din partea lui Jo Swinson, un membru al parlamentului britanic care a spus că reclama transmite “o impresie falsă a frumuseţii”. În imagine, Roberts, în vârstă de 44 de ani, părea cu cel puţin 10 ani mai tânără, cu pielea imaculată şi lipsită de riduri.
Fondul de ten respectiv, potrivit campaniei publicitare, ar “recrea aura unui ten perfect”. Autoritatea britanică pentru Standarde în Publicitate (ASA) a considerat că, din cauza prelucrării, reclama este înşelătoare – şi foarte bine a făcut (aici).
Eu una m-am plictisit de reclamele pentru creme şi farduri în care toate femeile par create în laborator, un fel de super femei care nu mai îmbătrânesc, nu mai au niciun fel de riduri, de coşuri n-au auzit niciodată şi în plus tenul lor e luminos ca o zi de primăvară veşnică. Aşa e uşor, ai o armată de oameni care te retuşează înainte de a te fotografia, tone de fonduri de ten şi alte măgării de ultimă generaţie, luminile sunt puse în aşa fel încât să te avantajeze la maxim(ştiu ce vorbesc, am o prietenă fotograf care mi-a explicat mecanismul) şi apoi o altă echipă de profesionişti care te decupează în 5 mii de programe şi te bibilesc de pari ruptă din soare. Ştiu ce spun, am lucrat şi într-un trust cu reviste pentru femei şi bărbaţi deopotrivă şi aveam colegi care în pauza de ţigară comparau cantitatea de material pe care trebuie fiecare să o taie din celulita uneia, să o adauge în sutienul alteia, să o scoată de pe burtică, aripioare, cu cât să alungească picioarele sau să mai taie din nas şi ce program să folosească pentru ca să să mai acopere acneea şi pilozităţile. Pe mine oricum marile dive de la noi sau de aiurea nu mă impresionează cu nimic, le ştiu defect