După ce au transformat Nike în "Make", Adidas în "Abibas" şi chiar Murfatlar România în "Murfatlar Roumania", chinezii lovesc din nou. Acum nu mai copiază doar numele brandurilor, ci magazine întregi: după ce au replicat un Apple Store, a venit rândul unui sediu IKEA să fie copiat aproape în totalitate, scrie Reuters.
11 Furniture, un magazin de patru etaje şi 10.000 de metri pătraţi din oraşul Kunming, seamănă izbitor cu un IKEA. Este colorat în galben şi albastru, împărţit în celebrele camere-machetă, iar clienţii îşi pot nota produsele dorite cu ajutorul unor creioane de unică folosinţă.
În plus, chinezii au copiat chiar şi bufetul magazinului suedez, doar că nu servesc somon şi chiftele picante, ci produse tradiţionale, precum carne de porc tocată sau ouă.
Clienţii preferă IKEA, dar cumpără de la 11 Furniture
Zhang Yunping, angajat al magazinului 11 Furniture, este obişnuit cu întrebările despre IKEA. "Dacă doi oameni poartă aceleaşi haine, eşti tentat să spui că unul l-a copiat pe celălalt. Clienţii îmi spun că magazinul nostru seamănă cu IKEA, dar nu e problema mea. Eu am grijă de clienţi, chestiuni precum copyright-ul sunt pentru şefi", spune Yunping.
De altfel, nu numai designul magazinului chinezesc seamănă cu acela al IKEA, ci şi numele. În chineză, 11 Furniture se pronunţă "Shi Yi Jia Ju", iar IKEA - "Yi Jia Jia Ju", scrie Reuters.
În China există nouă magazine IKEA originale, iar clienţii observă mici diferenţe între acestea şi falsurile precum 11 Furniture. "La magazinele IKEA din Beijing şi Shanghai, totul pare mai îngrijit şi aranjat. Dar magazinul 11 Furniture este mai aproape, aşa că eu cumpăr de aici", spune un client.
Magazinele copiate arată o necesitate a pieţii din China
"Este un nou fenomen. Până acum, existau foarte multe produse contrafăcute. Acum, sunt contrafăcute magazine cu to