Tronsonul de 21 de kilometri din Autostrada Soarelui inaugurat vineri de primul ministru Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, nu reuşeşte să îi ajute prea mult pe şoferi în ceea ce priveşte timpul parcurs dinspre Bucureşti spre litoral şi invers.
Singurul avantaj al noii porţiuni de autostradă este faptul că şoferii pot ocoli aglomeraţia din Constanţa, doar în cazul în care se îndreaptă spre staţiunile şi localităţile din sudul judeţului dar şi înapoi. Pentru cei care vor să ajungă în staţiunea Mamaia, vechiul traseu este cel mai indicat, asta până când va fi inaugurată şi cealaltă porţiune care leagă Ovidiu de joncţiunea din dreptul localităţii Cumpăna. Până atunci, cei care doresc să intre pe bitumul proaspăt al porţiunii dintre Murfatlar şi Lazu vor fi nevoiţi să meargă o mare parte din drum cu viteza maximă de 80 km/h, circulându-se pe o singură bandă. Practic, ceea ce trebuia inaugurat erau cei câţiva kilometri (aproximativ şapte) înainte de ieşirea de pe autostradă, spre Lazu, când se trece pe două benzi pe sens şi unde limita de viteză este cea în regim de autostradă, 130 km/h.
Traseul noii porţiuni din A2 şi A4
Intrarea pe noua porţiune de autostradă se face la doi kilometri după localitatea Murfatlar spre Ciocârlia. Urmează autostrada, care ocoleşte Valu lui Traian, prin dreapta şi Cumpăna, prin stânga. Se trece de noul pod peste Canalul Dunăre-Marea Neagră şi de joncţiunea unde se va face legătura cu centura de ocolire a Constanţei (A4) iar peste alţi câţiva kilometri este ieşirea în dreptul localităţii Lazu. Aceasta se va face în DN 39, care face legătura cu staţiunile aflate la sud de Constanţa (Eforie, Costineşti, Olimp, Neptun, Jupiter, Saturn, Mangalia, Vama Veche, 2 Mai). Ceea ce nu se ştie este că, deocamdată, până la darea în folosinţă a centurii de ocolire a Constanţei, nu pot folosi acest tronson decât cei care vin