Expansiunea retelelor de socializare, precum si aparitia Google+, ar putea afecta serios volumele de publicitate atrase de site-urile romanesti, calculate anul trecut la 20,4 milioane de euro. Si asta pentru ca reprezentantii companiilor dispun de aceleasi bugete, care se vor indrepta intr-o proportie mai mare catre retelele sociale in defavoarea publisherilor.
Dragos Stanca, managing partner al agentiei Q2M, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca efectul principal pe care il are dezvoltarea retelelor de socializare asupra pietei de publicitate online, este legat de faptul ca sumele din publicitate care ajung la player-ii locali sunt afectate in sens negativ, in favoarea retelelor, in special a Facebook.
"Clientii dispun de aproximativ aceleasi sume de bani pe care sunt dispusi sa ii investeasca in campanii de comunicare online, dar mixul de media este altul", a completat reprezentantul aceleiasi agentii.
La randul sau, si Alina Radu, reprezentanta agentiei ArboInteractive, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca este posibil sa asistam la o scadere a pietei de publicitate online a publisherilor traditionali, in favoarea retelelor de socializare.
Volumul investitiilor, constant. Se schimba canalele de comunicare
"Orice e posibil. Volumul de publicitate va fi mereu acelasi, insa. Diferite vor fi canalele de comunicare si mecanismele de comunicare", a adaugat Alina Radu.
In ceea ce priveste modul in care dezvoltarea retelelor de socializare atrage tot mai mult din bugetele de promovare online ale companiilor, Alina Radu a afirmat ca publicitatea de dinaintea social media va exista in continuare, chiar daca Internetul evolueaza de la o zi la alta.
Aceasta sustine ca dezvoltarea retelelor a insemnat o noua orientare a publicitatii online, o curiozitate pentru companii si branduri in gasir