Emil Boc şi Anca Boagiu au mai bătut vineri gongul la o farsă. Au inaugurat cu pompă vreo 20 km (de la Murfatlar, ocolind Constanţa) din aşa-zisa Autostradă a Soarelui. De fapt, o improvizaţie, câte o bandă de asfalt pe sens, prin plin şantier, ceea ce va însemna mai nimic pentru un trafic rutier către Litoral, care se vrea atractiv pentru turişti, mai ales pentru cei străini, că bieţii români sunt obişnuiţi cu batjocura, iar bani să facă turism cu elicopterul, cum îi îndemna Băsescu, n-au.
Altul e evenimentul care merită atenţie, iar aici Ancăi Boagiu, aşa cum e, nesimpatică, i se cuvine o bilă albă. A izbutit să forţeze în negocierile cu compania Bechtel scăderea de vreo două-trei ori, se pare, a preţului pentru kilometrul de autostradă Braşov-Borş (porţiunea de la Suplacu de Barcău), lucrări sistate în prezent şi pe care compania americană îl umflase până la scandalosul nivel de aproape 20 milioane de euro/km, de două-trei şi chiar patru ori mai mult decât plătesc pentru autostrăzi similare ţările vecine (Bulgaria, Croaţia şi mai ales Polonia, unde chinezii au construit o autostradă în doar doi ani, ieftin şi bine).
Păguboasa afacere Bechtel, care a înghiţit fonduri cu nemiluita pentru, până acum, doar vreo 50 km, e ilustrativă pentru jaful – toate guvernările, pedelistă, pesedistă, penelistă, au fost implicate – din domeniul infrastructurii rutiere naţionale. S-au cheltuit bani cu lopata pentru sumedenie de consultanţe şi studii de fezabilitate aruncate apoi la coş, au fost licitaţii trucate sau suspecte, lucrări de mântuială, s-a strigat în gura mare despre şpăgi şi comisioane incredibile, despre suplimentări aberante şi nejustificate de preţuri. Toate sub sigla Companiei Naţionale a Autostrăzilor şi Drumurilor, a Ministerului Transporturilor. Nimeni, nici un ministru n-a dat socoteală. Gogoaşa Bechtel pare să se fi dezumflat. Nu ajunge. Pornind d