În vederea transmiterii declaraţiei prin mijloace electronice este necesară obţinerea unui certificat digital calificat de la unul dintre furnizorii acreditaţi de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale şi menţionaţi pe site-ul www.mcsi.ro.
Certificatul calificat obţinut trebuie înregistrat pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală la secţiunea „Declaraţii electronice". Această înregistrare presupune următoarele operaţiuni ce trebuie efectuate de utilizator:
1.Descărcarea documentului de confirmare, completarea şi trimiterea acestuia spre avizare furnizorului certificatului calificat.
2.Înregistrarea documentului de confirmare avizat pe portalul ANAF în secţiunea dedicată.
3.Printarea, semnarea şi ştampilarea formularului 150 generat în urma înregistrării documentului de confirmare.
4.Prezentarea la orice unitate fiscală cu formularul 150 completat, împreună cu actul de identitate şi documentul care atestă calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului sau împuternicirea.
După verificarea documentelor, solicitantului i se transmite un e-mail prin care i se confirmă dreptul de utilizare a serviciului de depunere on-line a declaraţiilor fiscale.
Informaţii detaliate se pot obţine:
-accesând pagina de Internet, www.anaf.ro , secţiunea "Declaraţii electronice", unde se găsesc instrucţiuni complete pentru utilizarea serviciului de depunere a declaraţiilor on-line.
-la birourile pentru asistenţa contribuabililor din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Braşov precum şi din cadrul Administraţiilor Finanţelor Publice teritoriale;
-telefonic, la Centrul de asistenţă a contribuabililor, la nr. 0314 039 160.