Municipalitatea va asigura aproximativ 60% din totalul investiţiei, pentru a elimina pierderile de pe reţea. Lucrările propuse sunt în valoare de 12.400.000 de lei, se vor desfăşura în două zone ale oraşului şi ar trebui să se finalizeze până la debutul sezonului rece.
Investiţiile sunt planificate pentru rentabilizarea reţelei de transport şi distribuţie a agentului termic din sistemul centralizat de încălzire în Braşov. În momentul de faţă, la sistemul centralizat mai sunt branşaţi 17.000 de consumatori, iar aceştia ar putea rămâne şi mai puţini până în toamnă. Pentru rentabilizarea sistemului, municipalitatea propune redimensionarea şi modernizarea reţelelor, astfel încât pierderile masive de pe traseu să fie eliminate.
Prima lucrare de amploare se va desfăşura în zona Podul Hărman - Strada Drezinei şi va modifica reţelele de alimentare pentru cartierul Florilor. Locuinţele de aici vor fi alimentate astfel direct, eliminându-se vechiul traseu al conductelor care ajungea până în Rulmentul. Lucrarea este estimată la 6.500.000 de lei, din care 2.600.000 de lei au fost solicitaţi de la bugetul de stat şi 3.900.000, de la bugetul local.
„Costul acestei lucrări este destul de mare pentru că noul traseu trece pe sub trei căi ferate. Acest lucru presupune lucrări complexe, însă economia care se face în urma modernizării este foarte mare. Toate materialele folosite sunt de ultimă generaţie. Vor fi 750 de metri, distanţă pe care agentul termic va circula pe două fire", a explicat Florin Cuţitei, directorul CET Braşov.
Trasee mai scurte, costuri diminuate
Scurtarea traseului pe care îl parcurge agentul termic se urmăreşte şi în zona Coresi, din cartierul Tractorul. Aici, noua instalaţie de transport va fi realizată între sediul RAT şi Strada 13 Decembrie. Suma necesară pentru modernizare este de 5.800.000 de lei, din care 2.300.000 de lei ar treb