Discount-urile, pe langa diamante, sunt prietenul cel mai bun al fetelor. Insa managerii care cad in capcana de a folosi prea des discount-urile pot sa ajunga rapid intr-o situatie destul de neplacuta.
In special acum, cand criza economica a golit buzunarele clientilor, patronii pot fi tentati sa se foloseasca de discount-uri pentru a aduce oamenii in magazine. Insa nu tot ce e la pret redus iti aduce un beneficiu, iar clientii, la fel ca si patronii, trebuie sa fie constienti de asta, arata Entrepreneur.com.
Multi patroni folosesc discount-ul pentru efectul pozitiv, fara sa se gandeasca la consecinte. Principalul efect al discount-ului, pe langa faptul ca atrage mai multi clienti, este ca arata clientului exact cat ar trebui sa plateasca in mod normal pentru un produs.
Atunci cand este inconjurat de reduceri, clientul se va astepta mereu ca pretul sa scada in continuare, indiferent de situatie, sau va avea impresia ca cei care ii ofera un produs de calitate la un pret ridicat il jefuiesc, in loc sa ii ofere ceva de valoare.
Discount-ul distruge integritatea pretului extrem de rapid, in ciuda faptului ca aduce o multime de oameni in magazin: practic, accentul nu mai este pus pe valoarea produsului si calitatea sa, ci pe pret. Ulterior, va fi foarte greu sa convingi clientii ca pretul corect este cel mai mare, chiar daca ai un produs de calitate.
Mai mult, studiile au aratat ca oamenii au impresia ca produsele mai ieftine sunt mai proaste: experimente realizate privind produse cosmetice sau produse pentru sanatate arata ca un client are mereu impresia ca un produs cu un pret mai mic nu este la fel de eficient.
Nu in ultimul rand, un client care vede o reducere substantiala la pretul unui produs se poate simti inselat: "De ce pana acum am fost obligat sa platesc un pret mai mare pentru acelasi prod