"Vânzările de maşini Dacia derapează în Franţa". Titlul articolului din ziarul Le Figaro este cum nu se poate mai explicit: în luna iulie, vânzările de automobile ale filialei Renault s-au înjumătăţit.
Dacia, mai mult decât toţi ceilalţi constructori de maşini, a avut de suferit de pe urma terminării programului Rabla şi a primelor acordate maşinilor care circulă cu GPL (gaz petrolier lichefiat). Rezultatul este o scădere cu aproape 50 la sută a înmatriculărilor de Dacii în Franţa, în luna iulie. Cu doar 4577 de Sandero, Logan şi Duster scoase pe şosele, constructorul din Piteşti o ia pe o pantă greşită şi nu mai reprezintă decât 2,9 la sută din maşinile noi vândute luna trecută în Franţa. Luni de vară, vânzări de vară
O lună de vară în care mulţi particulari îşi iau maşină nouă ca să plece în vacanţă. Pe primele şapte luni ale anului în curs, Dacia pierde 25 de procente faţă de cifrele de anul trecut, anul tuturor recordurilor. Degringolada se datorează programului Rabla, care s-a terminat la începutul anului. Efectele asupra înmatriculărilor nu se resimt însă decât peste câteva luni, timpul de livrare al maşinii către client.
În plus, repercusiunile sunt cele mai drastice la mărcile cele mai ieftine, deci segmentul Daciilor. De altfel, la toţi constructorii de maşini s-a observat o scădere a înmatriculărilor la modelele lor cele mai ieftine în beneficul unor modele mai scumpe. Pentru Dacia însă, terminarea programului Rabla este însoţită în plus de o terminare a subvenţilor fiscale acordate maşinilor care circulă cu GPL. Sandero scade, Duster poate recupera
Ori modelul Sandero, vândut în peste 15000 de exemplare în Franţa în primul semestru, era comercializat în mare parte în versiunea cu gaz petrolier lichefiat. Bonusul ecologic era de două mii de euro. Constructorul a încercat să-şi diminueze puţin preţul iniţial ca să facă faţă ac