Bucureşti, 2 august 2011. După doi ani de creştere lentă, sub rata inflaţiei, industria de divertisment şi media s-a stabilizat, dă semne de revenire şi va înregistra o rată anuală medie de creştere de 8,8% între 2011 şi 2015, potrivit ediţiei de anul acesta a raportului PwC Global Entertainment and Media Outlook 2011-2015. Valoarea totală a pieţei de media din România va creşte de la 2,5 miliarde de dolari americani în 2010 la 3,8 miliarde în 2015. Cea mai mare parte a acestei creşteri va veni din segmentul accesului la Internet, care va înregistra un ritm mediu anual de creştere de 12,9% în perioada menţionată, în vreme ce cheltuielile de publicitate vor înregistra un ritm de expansiune de 8,9%. Cheltuielile consumatorilor pentru produse media vor avea cea mai lentă evoluţie, atingând o rată medie de creştere de 4,7%. Piaţa de divertisment şi media din România va fi cea de-a treia cea mai dinamică din regiune, după cele ale Turciei (care va înregistra o rată anuală medie de creştere de 13,2%) şi Rusiei (11,7%), dar înaintea Poloniei (7,1%), Republicii Cehe (6,8%), şi Ungariei (6,2%). Cu toate acestea, în cifre absolute, piaţa de divertisment si media din România va rămâne printre cele mai mici din regiune, reprezentând aproximativ o zecime din valoarea pieţei din Rusia (35,7 miliarde de dolari până în 2015). „Aceasta este epoca de aur a consumatorului, cererea pentru produsele media digitale fiind în creştere şi devenind regula. În multe pieţe, industria de divertisment si media a fost profund afectată de perioada de recesiune pe măsură ce consumatorii şi-au accelerat migraţia către mediul online, ajutaţi fiind şi de revoluţionarea tehnologiilor", a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanţă de Management, PwC România. În anul 2010, economia globală a început să-şi revină după declinul accelerat înregistrat în 2009, iar îmbunătăţirea climatului econo