Lefurile angajaţilor şi asistenţilor maternali nu sunt acoperite pentru lunile noiembrie şi decembrie
Virginia Martin (foto), director al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Braşov a declarat, ieri, că instituţia se confruntă cu probleme, cauzate în special de legislaţia actuală privind angajările şi achiziţiile. De asemenea, Direcţia funcţionează cu un buget sub necesar, iar „pentru noiembrie avem un deficit la cheltuieli de personal undeva la 1 milion lei. Sperăm ca până în noiembrie preşedintele CJ ne va sprijini cu acea sumă”.
„Pentru a mări bugetul, începând de la mine şi până la ultimul angajat ne preocupăm pentru a sprijini unitatea financiar cu anumite sponsorizări. Aceste sponsorizări înseamnă cam 5% în plus. Avem relaţii foarte bune cu fundaţii din Olanda, din Marea Britanie şi din ţară, care ne sprijină financiar cu materiale de curăţenie şi cu diferite obiecte pe care nu ni le permitem şi nu le putem achiziţiona. Asta din cauza unei legislaţii defectuoase, care de 2 ani, nu ne permite achiziţionarea de autoturisme, mobilier, aparatură de uz casnic etc. Avem autoturisme în curte care trebuie casate, dar eu nu le pot duce la programul Rabla, pentru că nu am ce face cu tichetele, nu am voie să fac achiziţii”, spune directoarea.
10 asistenţi maternali
angajaţi, după ce au
plecat zeci de oameni
În prezent, în Direcţie sunt ocupate 992 de posturi, din cele 1.100 normate. Cel mai acut se simte lipsa de personal pe segmentul asistenţilor maternali profesionişti. Direcţia ar mai avea nevoie şi de infirmieri şi îngrijitori pentru centrele de plasament din Codlea şi Timiş.
„Acum, avem 351 de copii plasaţi la 171 de asistenţi maternali profesionişti. Şi fiecare asistent are câte 2-3 copii. Legea spune că eu pot să angajez un om dacă pleacă 7 persoane. Păi dacă pleacă 7 as