Microsoft pare să-şi atace din nou rivalii de la Google, printr-un filmuleţ postat pe YouTube care face senzaţie printre internauţi, scrie Huffington Post.
Imaginile îl prezintă pe "Poştaşul Gmail", care are prostul obicei de a citi corespondenţa tuturor. Personajul reprezintă o aluzie la tehnicile folosite de Google, care ar scruta conturile utilizatorilor săi şi le-ar citi e-mailurile, pentru a-i "bombarda" cu reclame care să-i intereseze.
Videoclipul, al cărui slogan este "E-mailul este treaba ta, dar Google o face a lor", a fost prezentat în premieră la conferinţa anuală a vânzărilor Microsoft.
În imagini, poştaşul se întâlneşte cu o fetiţă care îl întreabă de ce citeşte mailurile tuturor. "Uneori, când o persoană ţine foarte, foarte mult la contul ei de Gmail, cei doi se întâlnesc şi astfel se naşte o reclamă", explică poştaşul.
Apoi, bărbatul se întâlneşte cu o femeie care îl întreabă acelaşi lucru. Poştaşul îi spune că a găsit remediul la problemele ei (semnalate de cuvintele-cheie din mailuri), dar se creează o confuzie. Astfel, videoclipul sugerează că schema folosită de Google este şi ineficientă, pe lângă faptul că este invazivă. "Cui îi pasă?", se întreabă retoric poştaşul Gmail.
În final, se dovedeşte că filmuleţul este unul de promovare a programelor Office 365 de la Windows, care oferă "o experienţă diametral opusă faţă de Gmail". Nu este pentru prima dată când compania condusă de Bill Gates se foloseşte de rivalitatea cu Google pentru a-şi promova noile produse: anul trecut, Windows s-a "ajutat" de motorul de căutare pentru a face reclamă la Internet Explorer 8.
Nici Google nu s-a lăsat mai prejos. În februarie, compania i-a acuzat pe cei de la Microsoft că le copiază căutările şi le folosesc în propriul lor motor de căutare, Bing. În plus, angajaţii Google au renunţat în 2010 să mai folosească PC-uri cu Window