Produsele media şi de divertisment au scos, anul trecut, din buzunarele românilor 2,5 miliarde de dolari americani. Asta înseamnă că un român a cheltuit, în medie, câte 120 de dolari pe an sau câte 10 dolari pe lună pentru aceste produse. Sursa: SUTTERSTOCK
Valoarea totală a pieţei media şi de divertisment din România va creşte până la 3,8 miliarde dolari în 2015, potrivit unui studiu realizat de PricewaterhouseCoopers (PwC).
Piaţa de divertisment şi media din România va fi cea de-a treia cea mai dinamică din regiune, după cele ale Turciei (care va înregistra o rată anuală medie de creştere de 13,2%) şi Rusiei (11,7%), dar înaintea Poloniei (7,1%), Republicii Cehe (6,8%) şi Ungariei (6,2%), arată studiul Global Entertainment and Media Outlook 2011-2015.
"Aceasta este epoca de aur a consumatorului, cererea pentru produsele media digitale fiind în creştere şi devenind regula. În multe pieţe, industria de divertisment si media a fost profund afectată de perioada de recesiune pe măsură ce consumatorii şi-au accelerat migraţia către mediul online, ajutaţi fiind şi de revoluţionarea tehnologiilor", a declarat Bogdan Belciu, partener Servicii de Consultanţă de Management la PwC România.
Chinezii şi indienii nu au fost afectaţi de recesiunea globală
Anul trecut, economia globală a început să-şi revină după declinul din 2009, iar îmbunătăţirea climatului economic a jucat un rol important în revirimentul industriei de divertisment şi media, care a crescut cu 4,6% în întreaga lume, arată raportul citat.
Unele ţări, în principal China şi India, nu au fost deloc afectate de recesiunea globală şi au înregistrat rate ridicate de creştere ale cheltuielilor pentru produse media şi de divertisment.
Raportul PwC prognozează că, în următorii cinci ani, cheltuielile la nivel global pentru produsele industr