Ceea ce vedeți mai jos este autostrada pe care vom circula de la Timișoara la Arad, apoi Nădlac, Budapesta și mai departe Austria și Germania. Clipul a fost postat pe internet în cursul zilei de ieri și prezintă stadiul lucrărilor uneia dintre cele mai importante tronsoane de autostradă din România.
Cum arată autostrada Arad – Timişoara...de protv_2008
Un alt film a fost pus pe YouTube la finalul lunii iulie și prezintă detalii cu privire la tronsonul Coridorului IV mult așteptat de români.
Lucrările la tronsonul autostrăzii Timişoara - Arad, care face parte din coridorul IV paneuropean, au avansat în ultimele două luni, după ce au început raportările săptămânale ale prefectului spre Ministerul Transporturilor privind stadiul lucrărilor.
Dacă, în urmă cu două luni, şantierul era la 40% din graficul lucrărilor, acum este la aproape 70%, ceea ce înseamnă un progres de 30% în două luni şi dă speranţa că la finele anului tronsonul va fi gata.
Autorităţile spun că, în prezent, pe şantier se lucrează cu un efectiv de 350 de muncitori, două staţii de concasare şi 484 de utilaje. Cele 14 poduri şi pasaje sunt finalizate în proporţie de 83%, iar podeţele de pe traseu - 99%.
Primele discuţii despre necesitatea construirii autostrăzii bănăţene au demarat înainte de 2007, după care au urmat perioade lungi de tergiversări până la stabilirea finală a traseului arterei paneuropene, deoarece era prea aproape de reţelele electrice, de tunelurile feroviare, care s-ar fi putut surpa, şi de bazinul redresor al Apelor Banat de la Hitiaş, care reglează debitele râurilor Timiş şi Bega, în caz de inundaţii.
De asemenea, au existat probleme de expropriere şi despăgubiri ale proprietarilor ce aveau terenuri pe traseul autostrăzii, iar descărcarea arheologică a mai întârziat lucrările cu mai bine de jumătate de