Călătorii sunt reticenţi în faţa aparatelor care emit cartele de metrou din cauza lipsei de informare şi ghidare. După ce a desfiinţat plata prin SMS, pentru că „nu a prins" la călători, Metrorex a montat 35 de automate de bilete, care au deocamdată aceeaşi soartă.
Autorităţile locale iau în calcul reducerea costurilor cu personalul prin implementarea mai multor dipozitive care să stea la dispoziţia călătorilor. Aşa s-au gândit şi cei de la compania Metrorex atunci când au achiziţionat 35 de automate sofisticate care eliberează legitimaţii de călătorie.
Bucureştenii nu au fost însă receptivi şi, după patru zile de la implementarea aparatelor, foarte puţini îndrăznesc să se apropie de ele, iar dacă o fac este numai din curiozitate.
În continuare, cozile se întind în faţa clasicelor ghişee, iar casierele de la metrou nu-i încurajează pe călătorii să cumpere de la automate. „Doriţi să cumpăraţi cartele? Mergeţi la ghişeul alăturat", explica, ieri, unul dintre angajaţii Metrorex. Singurii care se ating de automatele de vândut cartele, AVC-urile, sunt truiştii străini, obişnuiţi să cumpere totul fără intermediari, cu sume fixe şi instrucţiuni într-o limbă de circulaţie internaţională. De altfel, automatele de la metroul bucureştean le îndeplinesc perfect.
57 de cartele în patru zile
Aparatul de la staţia Gara de Nord, spun oficialii Metrorex, a vândut cele mai multe legitimaţii, şi anume 57, în decurs de patru zile. Directorul companiei, Gheorghe Udrişte, susţine că a "forţat" puţin, dar este optimist că bucureştenii vor deveni interesaţi de automate.
„Este un mijloc confortabil de achiziţionare şi, în timp, vom economisi manopera cu personalul. Cu aceste aparate ne aliniem standardelor înalt