Patru teatre din România au promovat imaginea ţării în oraşul din sudul Franţei. Teatrul Maghiar din Timişoara, Teatrul de Marionete din Arad, Teatrul Maghiar din Cluj şi Teatrul Municipal din Târgovişte au oferit un maraton artistic.
La Avignon, în sudul Franţei, s-a desfăşurat celebrul festival, al doilea ca mărime din lume, după cel de la Edinburgh. Emoţii, afişe, soare, străduţe înguste cu caldarâm din piatră înţesate la orice oră de turişti şi artişti şi mult, mult teatru. Pe lângă toate acestea, Festivalul de Teatru de la Avignon, care a avut loc de pe 8 până pe 31 iulie, a mai însemnat pentru tinerii actori români prezenţi la eveniment primul pas într-o lecţie provocatoare de teatru şi management.
Eforturi şi satisfacţii
„N-am mai fost până acum la Avignon: e interesant, este o energie bună, creativă aici. Avignon înseamnă multă tinereţe, înseamnă viaţă", ne-a declarat Eugen Jebeleanu, obosit după trei săptămâni în care a ţinut zi de zi reprezentaţii. Tânărul actor timişorean a jucat în spectacolul „Microficţiuni", regizat de Jean-Camille Sormain. Producţia este o oglindă a societăţii contemporane, cu accente de umor negru, care prezintă modul în care personajele - victime ale şomajului, ale depresiei, ale unor atentate sau agresiuni sexuale - îşi trăiesc dramele. Spectacolul „Microficţiuni" a ajuns la festival cu ajutorul Institutului Cultural Român din Paris, care a finanţat o parte din deplasarea trupei de actori.
„Jean-Camille Sormain este un regizor care lucrează frecvent cu actori români. Piesa «Microfictions» a fost prezentată şi în Sala Bizantină a Palatului Behague (n.r. Ambasada României la Paris), tot cu sprijinul nostru. Aşadar am sprijinit şi mai departe participarea ei la festivalul de la Avignon", ne-a spus Katia Dănilă, directorul Institutului Cultural Român din Paris.
Şi pentru Velica Pandur