Compania de Autostrăzi a primit opt oferte pentru realizarea tronsonului Cernavodă-Medgidia, cu valori cuprinse între 88 şi 143 milioane euro, fără TVA.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţio-nale din România, care a reziliat în primăvara acestui an contractul de construire semnat cu firma franceză COLAS pentru construirea celor 20 km de autostradă dintre Cernavodă-Medgidia, ar putea construi mult mai ieftin tronsonul în cauză, arată ofertele primite de companie.
Dacă vechiul contract cu firma franceză COLAS avea o valoare de 634 milioane lei, fără TVA, acum cea mai bună ofertă este de 379 milioane lei, fără TVA. Dacă luăm în considerare faptul că firma franceză a efectuat deja lucrări de 93 milioane de lei, există şase oferte ce au valori mai bune decât cea a companiei COLAS. Dacă va accepta cea mai mică ofertă, luând în considerare şi banii primiţi de COLAS, în final se va plăti pe un km de autostradă cel puţin 5,2 milioane euro, fără TVA.
Care sunt cele mai bune trei oferte
În ordine, acestea au fost primite din partea firmelor FCC/Delta ACM 93 (379 milioane lei), Spedition UMB (429 milioane lei) şi OHL/Soares da Costa (451 milioane lei).
FCC este o importantă firmă spaniolă care în România mai realizează doar tronsonul de autostradă Timişoara-Arad. FCC care acum are o ofertă de 379 milioane lei, a participat la licitaţia pentru porţiunea Cernavodă-Medgidia şi în 2009, având atunci cel mai bun preţ la licitaţie, respectiv cu 20 milioane de euro mai puţin decât cel al companiei care a câştigat contractul, anume COLAS. Firma spaniolă a fost însă descalificată. FCC este principalul acţionar al companiei austriece Alpine, deţinătoare a unui contract de construire pentru un tronson de autostradă între Nădlac şi Sibiu. În cazul tronsonului Cernavodă-Medgidia una din problemele de care s-ar putea lovi compania spaniolă este