Specialiştii de la Institutul Naţional de Expertize Criminalistice au stabilit cum erau poziţionate maşinile înainte de impact şi cum s-a petrecut tragedia, în cele mai mici detalii. Experţii au concluzionat că viteza tramvaiului groazei era mai mare decât cea admisă pe porţiunea respectivă.
Specialiştii Institutului Naţional de Expertize Criminalistice (INEC) au finalizat cercetările în cazul accidentului mortal de tramvai petrecut în centrul Iaşiului la sfârşitul lunii martie. Raportul de expertiză a fost trimis la Iaşi şi urmează să fie ataşat dosarului penal aflat în lucru la Biroul Rutier.
Surse apropiate anchetei au dezvăluit că starea tehnică a vagonului era corespunzătoare în momentul accidentului.
„Dacia morţii“, agăţată la limită de taxi
Concluzia specialiştilor bucureşteni întăreşte astfel expertizele locale, potrivit cărora singurul vinovat pentru producerea tragediei ar fi vatmanul Cristian Diaconu (35 de ani). Experţii INEC au stabilit poziţia autovehiculelor înainte de impact şi modul în care acestea au fost aruncate ulterior pe trotuarul din faţa Bibliotecii Centrale Universitare (BCU) şi pe scuarul de lângă linia de tramvai. Anchetatorii au precizat că prima maşină lovită de tramvaiul care circula pe traseul 13 şi care era condus de Diaconu a fost autoturismul Mercedes, care se afla pe linia de tramvai.
Mercedesul a intrat sub taxiul Dacia Logan aflat exact în faţă, iar maşina galbenă a agăţat cu partea stângă autoturismul Dacia 1310 în care se aflau Dănuţ Condurache şi Mirela Drăguşanu, ambii angajaţi ai Penitenciarului Iaşi.
Potrivit experţilor INEC, în urma impactului toate cele trei autoturisme au fost învârtite în sensul acelor de ceasornic înspre banda de circulaţie de lângă trotuar. În timpul rotirii, autoturismul Dacia 1310 a ieşit din „centrifugă“ şi a lovit un BMW care se afla staţionat tot pe linia de tra