Turiştii din Germania sunt recunoscuţi în industria de profil ca având cele mai ridicole plângeri referitoare la serviciile de care beneficiază în timpul vacanţelor.
Există o varietate foarte mare de plângeri, de la unele adevărate şi legitime până la unele absurde. Nemţii sunt printre cei care fac cele mai multe contestaţii ridicole şi neîntemeiate.
Într-un interviu publicat de săptămânalul "Der Spiegel" cu expertul în turism Karl Born, acesta vorbeşte despre nemulţumirile prezentate de turiştii germani de-a lungul timpului.
Un manager de hotel din Tenerife a explicat cum se comportă turiştii când nu le convin anumite lucruri. De pildă, dacă vor o cameră mai bună, italienii vor face întâi un compliment angajaţilor hotelului şi vor zâmbi, iar elveţienii vor spune că au probleme de sănătate care nu le permit să stea într-o astfel de cameră de acest fel şi doresc să o schimbe. Germanii, însă, nu stau prea mult pe gânduri şi spun direct: "Dacă nu-mi schimbaţi camera, vă dau în judecată!". Cine are cel mai mare succes? Italienii, apoi elveţienii, iar germanii sunt, de obicei, ultimii cărora li se îndeplinesc cererile.
Dovezile sunt obligatorii
Atunci când adresezi o plângere unei firme de turism, pentru a primi despăgubiri pentru serviciile oferite, trebuie să ţii cont de faptul că agenţii au citit, în cariera lor, mii de astfel de cereri şi ştiu imediat când au de-a face cu o problemă inventată, explică Born.
El spune că, de exemplu, dacă te-a deranjat zgomotul făcut de utilajele de construcţii lângă geamul hotelului, este bine să faci două fotografii cu şantierul, de la geamul camerei tale, apoi să iei două mărturii semnate de alţi oaspeţi ai hotelului, care să-ţi susţină versiunea. Dacă procedezi în acest fel, ai toate şansele să primeşti o parte din bani înapoi, între 5-10%. Trebuiie însă să poţi proba întotdeauna cele spuse, precizează