Piaţa media şi de divertisment din România învinge criza economică. Valoarea totală a acestei industrii va creşte până la aproape patru miliarde de dolari în 2015. Datele reies dintr-un studiu realizat de Pricewaterhouse Coopers. Un român a cheltuit în medie anul trecut 120 de dolari pentru aceste produse, fie că e vorba de muzică, film sau tehnologie digitală.
România va fi pe locul trei în 2015 ca dinamică a pieţei de divertisment şi media. Doar Turcia şi Rusia stau mai bine din acest punct de vedere. România se află peste Polonia, Cehia şi Ungaria.
Ca multe alte domenii, industria media şi de divertisment a avut şi ea de suferit din cauza crizei economice globale. Totuşi, există două ţări unde criza a trecut neobservată la acest capitol: China şi India.
Pe de altă parte, publicitatea a înregistrat cel mai mare reviriment anul trecut, crescând cu aproape 6%, după ce scăzuse cu 11 procente în 2009.
În schimb, vânzările de muzică nu o vor duce prea bine în următorii ani. Cheltuielile pentru muzică în formate tradiţionale vor continua să scadă. Vor creşte însă vânzările în format digital, care le vor depăşi pe primele până în 2014. Chiar şi aşa, per total, vânzările de muzică vor scădea cu un procent pe an până în 2015.
Mult mai bine o va duce în schimb industria filmului, ţinută la suprafaţă de tehnologiile 3D şi Blu-Ray. Cele mai dinamice pieţe din acest punct de vedere vor fi zona Asia-Pacific şi America Latină.
Piaţa media şi de divertisment din România învinge criza economică. Valoarea totală a acestei industrii va creşte până la aproape patru miliarde de dolari în 2015. Datele reies dintr-un studiu realizat de Pricewaterhouse Coopers. Un român a cheltuit în medie anul trecut 120 de dolari pentru aceste produse, fie că e vorba de muzică, film sau tehnologie digitală.
România va fi pe locul trei în 2015 ca dinamică a